A Magyar Tudományos Akadémia folyóirata. Alapítva: 1840
KEZDŐLAP ARCHÍVUM IMPRESSZUM
›› 2011. szeptember • TARTALOM – CONTENTS • September 2011
X
Géczi János: Bevezető • Introduction 1026
Csépe Valéria: Valóság vagy álom? A pszichológia és az idegtudomány hatása a 21. századi oktatásra • Reality or Dream? Effect of Psychology and Neuroscience on 21st Century Education
Molnár Gyöngyvér: Az információs-kommunikációs technológiák hatása a tanulásra és oktatásra Impact of Information and Communication Technologies on Learning and Instruction 1038
Nikolov Marianne: Az idegen nyelvek tanulása és a nyelvtudás Teaching and Learning of Foreign Languages 1048
Kárpáti Andrea: Esztétikai nevelés az új képkorszakban: a gyermekrajztól a vizuális nyelvig Aesthetic Education in the New Picture Era: From Children’s Drawings to Visual Language
Csapó Benő: Az oktatás tudományos hátterének fejlődése Development of the Scientific Basis of Education
Nagy Péter Tibor: Az oktatásról szóló tudomány kettős nyitottsága Double Openness of Educational Scholarship
Fazekas Károly: Közgazdasági kutatások szerepe az oktatási rendszerek fejlesztésében Economics and Education Policy
Németh Veronika – Mátyus Péter: A kémiáról (nem csak) a Kémia Nemzetközi Éve 2011 kapcsán All About Chemistry—(Not Only) on the Occasion of the International Year of Chemistry 2011
Perczel András: A mikrokozmosz kémiája – a kémia mikrokozmosza Chemistry of Microcosmos—Microcosmos of Chemistry
Lipták Dorottya: A modernkori könyv- és sajtótörténeti kutatások állapotáról. Paradigmaváltás – problémafeltárás – alapelvek – programok – feladatok • On the State of Research into Modern Book and Press History (Change of Paradigm, Problem Identification, Underlying Principles, Programs, Tasks)
Előszó (Csermely Péter)
Felfedeztető tanulás. Új utakon a természettudomány-tanítás megújítása felé (Réti Mónika)
25 évvel ezelőtt halt meg Sváb János, a biometria hírneves tudósa (Prékopa András)
A játékelmélet alkalmazásának dilemmáiról (Kádár Zoltán)
Genetikailag módosított élőlények (GMO-k) a tények tükrében (Horn Péter)