IRODALOM
Bajomi Iván (2001): A kiérleletlen
oktatásügyi változások egynémely ellenszere. Educatio. 1, 31–48. •
WEBCÍM
Biró Zsuzsanna Hanna (2009): A magyar
neveléstudományi kommunikáció jellemzői (1997–2006): Összehasonlító
tudományszociológiai elemzés, avagy kísérlet egy nemzetközi kutatás
adaptációjára. Magyar Pedagógia. 1, 49–76. •
WEBCÍM
Fehérvári Anikó (2001):
Interjúpartnereink: Gazsó Ferenc, az Oktatáskutató Intézet első
igazgatója, Nagy József, a harmadik igazgató és Kozma Tamás, a
negyedik igazgató. Educatio. 1, 125–150. •
WEBCÍM
Halász Gábor (2001): Kutatás, politika,
szakértő. Educatio. 1, 110–124. •
WEBCÍM
Kozma Tamás (2004): Quo vadis, paedagogia?
Egy tudományos közösség önmeghatározási kísérletei. Magyar Tudomány.
164, 11, 1217–1224. •
WEBCÍM
Lukács Péter (2001): Kutatás vagy
politikaformálás? Educatio. 1, 94–102. •
WEBCÍM
Nagy Péter Tibor (2011) : Az oktatásról
szóló tudomány kettős nyitottsága. Magyar Tudomány. 9. 1077–1089. •
WEBCÍM
Semjén András (2001):Az oktatásgazdaságtan
és oktatásfinanszírozás kutatásának két évtizede. Educatio. 1,
61–79. •
WEBCÍM
Setényi János (2001): Politika és
oktatáskutatás Magyarországon. Educatio. 1, 3–14. o. •
WEBCÍM
A KÖTETEK LISTÁJA
Lukács Péter – Várhegyi György (1989)::
Csak reformot ne… Edukáció, Budapest
Kozma Tamás (1990): Kié az iskola?
Edukáció, Budapest
Mihály Ottó (1990): Iskola és pluralizmus.
Educatio, Budapest
Nagy Mária (1990): Pedagógusok, bérek,
érdekek. Edukáció, Budapest
Sáska Géza – Vidákovich Tibor (1990):
Tanterv vagy vizsga? Educatio, Budapest
Péteri Gábor (1990): Mire, mennyit,
hogyan? Educatio, Budapest
Lukács Péter (1991): Színvonal és
szelekció. Educatio, Budapest
Saád József (1991): Regionális
együttműködés a felsőoktatásban. Educatio, Budapest
Nagy Péter Tibor (1992): A magyar oktatás
második államosítása. Educatio, Budapest
Setényi János (1992): Harc a
középiskoláért: kísérletek az egységes középiskola megteremtésére az
1945 utáni Európában. Educatio, Budapest
Kozma Tamás – Lukács Péter (1992): Szabad
legyen, vagy kötelező? Educatio, Budapest
Kozma Tamás (1992): Reformvitáink.
Educatio, Bp.
Sáska Géza (1992): Ciklikusság és
centralizáció. Educatio, Budapest
Halász Gábor (1993): Az oktatás jövője és
az európai kihívás. Educatio, Budapest
Andor Mihály – Liskó Ilona (1994): Az
utolsó igazgatóválasztás. Educatio, Budapest
Ladányi János (1994): Rétegeződés és
szelekció a felsőoktatásban. Educatio, Budapest
Havas Gábor – Kemény István – Liskó Ilona
(2001): Cigány gyerekek az általános iskolában. OI, Budapest
Hrubos Ildikó (2002): Az ismeretlen
szakképzés. Az AIFSZ kutatásának tapasztalatai. OI–Új Mandátum,
Budapest
Kelemen Elemér (2002): Hagyomány és
korszerűség: oktatáspolitika a 19–20. századi Magyarországon. OI–Új
Mandátum, Budapest
Nagy Péter Tibor (2002): Hajszálcsövek és
nyomáscsoportok: oktatáspolitika a 19–20. századi Magyarországon.
OI–Új Mandátum, Budapest
Kozma Tamás (2002): Határokon innen,
határokon túl: regionális változások az oktatásügyben, 1990–2000.
OI–Új Mandátum, Budapest
Hrubos Ildikó – Szentannai Ágota –
Veroszta Zsuzsanna (2003 ): A „bolognai folyamat”: az európai
felsőoktatási térség gondolatának megjelenése és a megvalósítás
esélyei. OI–Új Mandátum, Budapest
Forray R. Katalin – Hegedűs T. András
(2003): Cigányok, iskola, oktatáspolitika. Felsőokt. Kutint.–Új
Mandátum, Budapest
Hrubos Ildikó (2004): A gazdálkodó
egyetem. Budapest Felsőokt. Kutint. –Új Mandátum, Budapest
Polónyi István (2004): A hazai oktatás
gazdasági jellemzői a 20-21. századfordulón. Budapest Felsőokt.
Kutint.–Új Mandátum, Budapest
Lukács Péter – Nagy Péter Tibor (2004):
Oktatáspolitika: válogatás a hazai szakirodalomból. Budapest,
Felsőokt. Kutint.–Új Mandátum, Budapest
Kozma Tamás (2005): Kisebbségi oktatás
Közép Európában. Felsőokt. Kutint.–Új Mandátum, Budapest
Lukács Péter (2005): A felsőoktatás
tömegesedése. Felsőokt. Kutint., Budapest
Karády Viktor (2005): A francia egyetem
Napóleontól Vichyig. Felsőokt. Kutint.–Új Mandátum, Budapest
Kozma Tamás – Rébay Magdolna (2006):
Felsőoktatási akkreditáció Közép-Európában. Felsőokt. Kutint.–Új
Mandátum, Budapest
Bajomi Iván (2006): Konfliktusok és
konszenzusképzés az oktatásban. Felsőokt. Kutint.–Új Mandátum,
Budapest
Havas Gábor – Liskó Ilona (2006): Óvodától
a szakmáig. Felsőokt. Kutint.–Új Mandátum, Budapest
Sáska Géza (2007): Rendszerek és váltások.
Budapest Felsőokt. Kutint. –Új Mandátum, Budapest
Sáska Géza (2007): Közműveltség és
magántudás. Felsőokt. Kutint.–Új Mandátum, Budapest
Nagy Péter Tibor (2010): Utak felfelé:
oktatás és társadalmi mobilitás a 19–20. századi Magyarországon. Új
Mandátum, Budapest
Mazsu János (2012): Tanulmányok a magyar
értelmiség társadalomtörténetéhez, 1825–1914. Gondolat, Budapest
Polónyi István (2013): Az aranykor vége –
bezárnak-e a papírgyárak? A hazai felsőoktatás rendszerváltás utáni
20 éve – oktatásgazdasági és oktatáspolitikai nézőpontból. Budapest,
Gondolat
Nagy Péter Tibor – Veroszta Zsuzsa (2014):
A felsőoktatás kutatása. Gondolat, Budapest
Biró Zsuzsanna Hanna (2014):
Bölcsészdiploma és társadalom. Gondolat, Budapest
LÁBJEGYZETEK
1 A kötetek listáját lásd
e cikk végén.
<
2 A leggyakoribb ilyen
folyóirat az Educatio, melynek szerkesztőbizottsága is erős
átfedésben van a Társadalom és oktatás szerzői körével.
Tudományszociológiai számítások szerint az Educatio a
leginterdiszciplinárisabb arculatú neveléstudományi folyóirat
(Biró, 2009).
<
3 Az Edukációnál
Kravjánszki Róbert, a Gondolatnál Berényi Gábor, az Új mandátumnál
több szerkesztő nevéhez kötődik a kiadással kapcsolatos munka.
<
4 Kétszerzős kötet esetén
egy szerzőre fél kötetnyi gyarapodást számítottunk. Így van olyan
szerző, aki 0,33 és van, aki ötkötetnyit hoz a sorozatba.
<
5 Az 1981 óta működő
Oktatáskutató Intézet (mely egy ideig Felsőoktatáskutató Intézet
néven működött) és az 1990 óta működő Országos Közoktatási Intézet
egyike sem létezik már kutatóintézetként.
<
6 Az adatok forrása a
nemzetközi INTERCO-SSH-kutatás (URL1)
Karády Viktor és Nagy Péter Tibor vezetésével készülő magyar
adatbázisa.
<
|